Meer grip op content met de content management levenscyclus

Met de content management levenscyclus heeft Erik Hartman Communicatie een methode ontwikkeld die contentprofessionals helpt om meer grip te krijgen op de enterprise content in een organsiatie.

CM levenscyclus • kaartDe content management levenscyclus volgt een systematiek van zes fasen: plan, ontwikkel, beheer, distribueer, evalueer en behoud. Alle fasen in de contentmanagement-levenscyclus staan overigens in het teken van een organisatieproces.

Content die geen relatie heeft met een organisatiedoel kun je moet je vandaag nog verwijderen. Dat ruimt lekker op!

FrankWatching

In een FrankWatching-artikel beschrijft Erik Hartman de zes fasen van de content management levenscyclus en hoe je de levenscyclus kunt inzetten om je waarde als contentprofessional aantoonbaar te maken bij managers en opdrachtgevers.

Poster

Je kunt de poster van de content management levenscyclus gratis downloaden. Gebruik dit instrument om de fasen van content management te bespreken met je teamleden en je opdrachtgever.

Handboek

In het handzame Handboek Contentstrategie lees je meer over content management en alle ins en outs van het ontwikkelen van een contentstrategie. De contenstrategie maak ik je in de planfase van de content management levenscyclus. Met voorbeelden, best practices en inzichten van internationale experts.

Training

Wil je meer uit je content halen? Wij geven regelmatig een training contentstrategie waarvoor je je kunt inschrijven. Voor wie met het hele team een contentstrategie wil maken, bieden wij een speciale in-company training.

Advies

Zoek je ondersteuning bij het inrichtten van je content management? Erik Hartman Communicatie heeft jarenlange ervaring met het begeleiden van organisaties. Wij doen een analyse, verzorgen workshops, werken de resultaten uit en presenteren de bevindingen bij de opdrachtgever.

Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan