8 lessen voor digitale leiders

Analistenbureau RealStoryGroup bestaat 15 jaar. Oprichter Tony Byrne beschouwt die afgelopen 15 jaar en de komende 5 jaar en trekt hieruit acht wijze lessen voor digitale leiders.

Terugkijkend stelt Tony Byrne vast dat de markt van CMS’en nog steeds sterk versnipperd is en dat er nog steeds veel verwarring is over wat die CMS’en nu precies kunnen en in welke mate ze van elkaar verschillen. Dat beeld is de afgelopen niet veel duidelijker geworden.

Become a Digital Leader

Tony geeft acht lessen waar organisaties lering uit zouden kunnen trekken als zij een ‘digitale leider’ willen zijn.

  1. De beste oplossing past het beste bij jouw unieke omstandigheden.
  2. Digitale technologie beloont innovatie en nieuwe spelers, terwijl de ‘oude garde’ vaak worstelt om bij te blijven.
  3. Kijk voorbij de hypes die leveranciers en analisten propageren en creëer in plaats daarvan gedegen (gebruikers)scenario’s die leidend zijn voor je keuze.
  4. Digitale leiders moeten meer dan één technologie onder de knie krijgen en een architectuur ontwerpen die alles bij elkaar brengt voor een digitale werkomgeving en een digitale (marketing)strategie.
  5. Doe net zo grondig onderzoek naar de leverancier, implementatiepartner en de referenties als naar de tool zelf.
  6. Digitale winnaars bouwen continu aan winnende digitale strategieën die afdelingen bij elkaar brengen en die actieve ondersteuning van de top van de organisatie rechtvaardigen.
  7. Een succesvolle digitale strategie vindt een balans tussen aan de ene kant ‘pure’ architectuur en aan de andere kant de belangrijkste organisatiedoelstellingen.
  8. Organisaties moeten de digitale complexiteit erkennen en omarmen voor bedrijfskritiek processen en ruimte laten voor eenvoudiger tools die minder goed in de architectuur passen als deze niet direct een bedrijfskritiek proces faciliteren.

Lees het volledige artikel van Tony Byrne