De toekomst van content marketing

Vraag 19 contentprofessionals naar de toekomst van content in marketing en je krijgt 19 verschillende, maar wel interessante, antwoorden. 

Deze content professionals spreken op de Intelligent Content Conference van 28 tot 30 maart in Las Vegas (VS). De vraag die zij kregen was: “What do you envision for the future of content from a marketing perspective, and how do marketing teams need to evolve to prepare?”

how-marketers-must-evolve-contents-future-390x215

De antwoorden van deze sprekers zijn te verdelen in zeven thema’s:

  1. Bouw je online community
  2. Herzie je processen en producten/diensten
  3. Stijg uit boven individuele afdelingen
  4. Maak content relevant voor iedere consument
  5. Raak meer vertrouwd met technologie
  6. Geef kwaliteit nóg meer prioriteit
  7. Baseer je strategie op je eigen kracht

Elke uitspraak wordt kort toegelicht en staat in een kant-en-klare tweet die je heel eenvoudig kunt retweeten.

Bouw je online community

De eerste uitspraak van Victor Gao vind ik al direct interessant:

“Design your content marketing strategy to produce “network effects.” The connection that your customers develop with one another – the value exchange you foster and curate between them – matters more than the direct value of the content you create.”

Community content

Video killed the text editor

Zelf pleit ik in dit ICC-artikel graag voor video. De wereld heeft dit medium al lang omarmd op internet; video ‘explodeert’ in de statistieken en wordt nog vóór 2020 het grootste medium. Maar veel organisaties zijn nog volledig gericht op tekst en doen maar mondjesmaat aan ‘corporate’ videos.

erik-video-marketing

Lees het CMI-artikel van Marcia Riefer Johnston

$ 100,- korting op Intelligent Content Conference

Met de code BLOG100 krijg je $ 100,- korting op het congres. Schrijf nu in!

Tot ziens in Las Vegas!