Google data ontwerpt jouw unieke jurk

Onder de naam ‘Coded Couture’ gaat modehuis Ivyrevel data inzetten bij de ontwikkeling van gepersonaliseerde nieuwe jurken, de ‘data dress’.

Ivyrevel biedt klanten een Android-app die data verzamelt via Google’s Awareness API. Sensoren op de smartphone van de consument geeft door naar wat voor gelegenheden de klant gaat, maar ook bijvoorbeeld in wat voor klimaat zij leeft waarop de dikte van de stof wordt bepaald.

Ivyrevel is onderdeel van H&M, een fashion-keten die graag innovatie inzet om producten aan de (voornamelijk) vrouw te brengen. De mode-industrie is sowieso een branche die voorop loopt in de digitale revolutie met successen in omni-channeling, gezichtsherkenning en big data.

Nog in ‘closed beta’

Currently, the app is in a closed beta and being tested by a handful of style “influencers,” including  Ivyrevel’s co-founder Kenza Zouiten.

De nieuwe app is nog in ontwikkeling en wordt nu door een handvol ‘beïnvloede’ getest, waaronder Ivyrevel’s mede-oprichter Kenza Zouiten. Als de ‘data dress’ vrij komt, zal dat eerst in de Verenigde Staten data. Of de ‘data dress’ ook naar Europa komt, is nog niet bekend.

Privacy heeft een prijs

Voor de prijs hoef je het niet te laten: de jurk kost vanaf € 99,-. Maar Google kennende zal alle data die de app verzameld ook worden gebruikt voor andere toepassingen waar de consument geen weet van heeft.

Meld je aan voor de beta-release van Coded Couture.