Content moet bruikbaar en actueel zijn

Mensen zijn heel pragmatisch in hun contentconsumptie. Het doet er niet zoveel toe hoe mooi het er uit ziet en hoeveel ‘likes’ het krijgt. Als de inhoud praktische waarde heeft, 

Dit is de uitkomst van de State of Digital and Content Marketing Survey dat de Zeughauser Group publiceerde in samenwerking met Greentarget. De meerderheid van de respondenten (71 procent) lezen regelmatig marketing content omdat het bruikbaar en toepasbaar is. De actualiteit van content werd door (65 procent) genoemd en 52 procent noemde de titel van de content en ook de bron achter de content als reden om content te consumeren.

Zeughauser onderzoek

Het onderzoek loopt nog steeds door. Daarom zie je in het ‘dashboard’ steeds de meest recente cijfers. Sinds juli 2018 blijft ‘utility’usefulness’ koploper, gevolgd door ‘source’. De ‘headline/subject line’ is naast ‘timeliness’ komen te staan. (3 januari 2019).

Download het rapport State of Digital and Content Marketing Survey

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.